10 Aralık 2009 Perşembe

Kış keki

Malzeme
2 su bardağı un (ben 1 beyaz+1 kepekli un kullandım)
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı erimiş tereyağ
2 yumurta

1 adet havuç rendesi
2 adet kuru kayısı (incecik kıyılmış)
1 çorba kaşığı kuru üzüm (kıyılmış)
1 çorba kaşığı kuru beyaz dut (ufalanmış)
2 adet kıyılmış kuru incir

1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı ZENCEFİL
1 çorba kaşığı hindistan cevizi

1 çay bardağı ceviz konabilir, ezilmiş

1 adet dilimlenmiş elma (kek kalıba döküldüğünde konulacak)

1 / 2 su bardağı pekmez

1 paket kabartma tozu

Yumurta ve pekmezi iyice 2-3 dakika karıştırın , yağı ekleyin, diğer malzemeleri de ekleyin, unu en son koyun ve az karıştırınız.

Keki yuvarlak bir kelepçeli kalıba dökün, kekin üzerine kabukları soyulmuş ve dilimlenmiş elmaları dik olarak koyun (resme bakınız). Daha ince dilimleri de orta kısma koyunuz.

170 derece fırında 30 dk pişiriniz.

Afiyet olsun.

4 yorum:

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

Vayyyyy bomba kek olmuş bu emelcim.
HArika şeyler var içinde....
Tarifini aldım..En kısa zamanda denenecek.Hatta yarın misafirim gelecek.Misafirlerime yapayım ben bu keki.
Ama pişirme süresi 3 dk kalmış.Sanırım 30 dak.ama 30 dak.da pişermi bu kek.Öptüm seni ve kuzularını.

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

Teşekkürler Dİlek, evet 30 olmalıydı uyarına teşekkürler, düzelttim, kek çok güzel tadında hafif zencefil tadı var ama zaten özelliği de o rahatsız etmiyor;) Sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Adına yakışır bir kek olmuş Emel'cim, ellerine sağlık, afiyetler olsun.. Sevgiler..

pelince dedi ki...

Emelcim öncelikle güzel yorumların için teşekkür ediyorum...
Kekin çok güzel olmuş,pekmez en sevdiğim şey zaten.. kuzulara afiyet olsun...
ellerine sağlık....

Powered By Blogger
Google Gruplar
ikizanneleri
Bu grubu ziyaret et