19 Mart 2008 Çarşamba

pazar çöreği


Pazar çöreklerinin tarifi belki de bircok kisinin bildigi bir tariftir..tadini damagima çok yakıştırıyorum.
malzeme
20-30 minik çörek için
1,5 su bardağı süt
1 çorba kaşığı maya
3çorba kaşığı şeker
1 çorba kaşığı tuz
4 kase un
1 yumurta
yarım paket bitkisel margarin veya tereyağ
yapılışı
Bir tencereye sütü el yanmayacak kadar ısıtın. yağı eritin. Sütün içine 1 yemek kaşığı mayayı, şekeri, tuzu ve yumurta akını koyup karıştırın. Unu ilave edip üzerini örterek 30 dk mayalanmaya bırakın. 30 dk sonra hamuru hafifçe yoğurun. Yağlanmış tepsiye istenilen şekil ve büyüklükte toplar halinde aralıklı olarak dizin. 10-15 dk tepside bekletin. Üzerine yumurta sarısı srüp isterseniz çörekotu, susam veya haşhaş serpin.
180 dereceye ayarlanmış ılık fırına sürün. Pişince sıcak servis yapılabilir. Eğer önceden yapmışsanız ikram öncesi biraz ısıtmakta fayda var.
Afiyet olsun :-)

9 yorum:

Adsız dedi ki...

sepette çok güzel durmuşlar ellerine sağlık

Neşeli Sesler dedi ki...

Oooohhh misler gibi olmuş. Ellerine sağlık
Sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Emel'cigim, ne kadar guzel olmuslar.Ben de denesem yakinda, sevgi ve selamlar, guzel bir hafta sonu diliyorum.

Adsız dedi ki...

selam.nefis bir kahvaltılık çörek.elinize saglık.

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

teşekkürler arkadaşlar beni unutmayıp sitemi ziyeret ettginiz için son gunlerde herkese karşı çok vefazsizim şu işleri bir kolaylasam:) sevgiler, emel

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim cok nefisss görünüyorar,arkadasa katiliyorum sepetdede cok SIK durmuslar :)

kocaman sicacik sevgilerimle...

gezgincigencler dedi ki...

selamlar canım çörekler çok lezzetli görünüyor mtlaka denemek isterim.ellerine sağlık

sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Ay çok şık olmuş böyle sepetin içinde poğaçalarrrr :))Emelcim bayıldım bayıldımmmmm..Ellerine sağlık canım benim,
Öpüyorum..

ayşegül mutfakta dedi ki...

emelcim iyipazarlar
ne hoş bir sepet çörek :) eline sağlık!!

Powered By Blogger
Google Gruplar
ikizanneleri
Bu grubu ziyaret et