7 Mart 2008 Cuma

Emelin Fırın Makarnası

fırın.makarna.foto by ecs

Merhaba, makarna sevmeyen enişteciğimin bile çok severek yediği, babamın bayıldığı fırın makarna tarifimi sizinle paylaşma zamanı geldi. Yapılması çok kolay, servisi güzel, çorbayla da çok güzel giden bu makarnayı menüde ana yeme olarak çekinmeden sunabilirsiniz. Ayrıca kabul günlerinizde, veya evinize arkadaşlarınızı çağırdığınızda (çorlu çocuklu), geceye kadar süren uzun sohbetli davetlerinizde de yapabilirsiniz. Dilimlnemesi nedeniyle sunumu porsiyon halinde yapabilirsiniz. Tadı çok güzel, mutlaka denemenizi öneririm.


Size vereceğim tarif bir bütün makarna paketi için. Biz ailece buradaki malzemelerin yarısını kullanıyoruz.

Emelin Fırın Makarnası
8 dilim(=8 porsiyon)
süre: 40 dakika

malzeme
1 paket fırın makarnası veya kelebek makarna veya çubuk makarna (spagetti dememeye kararlıyım)
1 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı sıvı yağ

sos:

1/2 kg yoğurt (2 kase)
2 yumurta
200 gr beyaz peynir (yaklaşık yarım kalıp)
yarım çay bardağı zeytinyağı
1 çorba kaşığı tereyağ

1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı
Makarnayı kaynamakta olan suyun içine atın. Eğer çubuk kullandıysanız kırmadan atın serviste daha güzle kesiliyor. Tuzu ve yağı da ekleyin. 9 dk haşlayın (aldente diyorlar ya hani Türkçesi hafif diri ;-)).

makarna haşlanırken sosu hazırlayalım. Yumurtayı çırpın. Beyaz peyniri çatalla ezin. Yumurta, yoğurt, beyaz peynir, sıvı yağ, erimiş tereyağı birlikte karıştırın (tuz atılmayacak). kaşar peynirinin de 1/4 ü kadarını karışıma ekleyin.

Makarna pişince süzgece alıp süzün.Üzerinden soğuk su geçirmeyin sakın:-) . MAkarna ve sosu bir tencerede karıştırın iyice. Sonra büyük bir fırın tepsisine karışımı döküp düzleyin. En üste rende kaşarın hepsini serpin. Aralar boş kalabilir önemli değil..

200 derecelik fırında 30 dk ön ısıtma yaptıysanız da 20 dk pişirin. Yada siz en iyisi kaşarlar kızarana kadar diyelim o zaman çıkarın fırından:-)

Afiyet olsun:-)
Birlikte: Domates çorbası

Posted by Picasa

12 yorum:

Disalce dedi ki...

nedense arkadaşlarla ne yemek yapalım dense akla ilk gelen makarna oluyor...soslusu,peynirlisi ve yada senin yaptığın gibi fırındası...

ellerine sağlık.....çok güzel görünüyor...

sevgi dedi ki...

Ben de çok severim fırında makarnayı.Çok güzel görünüyor.
Ben yoğurt yerine süt kullanıyordum yoğurtlusunu da deneyeceğim
sevgilerle

NiNo dedi ki...

harika olmus canim ellerine saglik

pelince dedi ki...

Emel bende uzun süredir yapmamıştım,hatırlattın.Senin tarifde çok güzel.Ellerine sağlık canım...

Sevgilerimle

SOFRAM dedi ki...

Canım merhabalar, geçmiş olsun, umarım şimdi daha iyisinizdir...
Ellerinize sağlık fırın makarna harika görünüyor, börek gibi çok güzel olmuş, afiyetler olsun...
Kadınlar gününüzü de kutluyor, iyi pazarlar diliyorum canım, sevgiler...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

ellerinize sağlık fırın makarna hem börek hem makarna lezzetinde nefis bir yemek oluyor çok güzel görünyor sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Emelcim, makarna dedinmi saygı duruşuna geçenlerdenim, hergün yesem inan ki bıkmam..Fırında makarnayada ekstradan bayılırım.. Emelin fırında makarnasıda muhteşem görünüyor :))Şu rejimim bir bitsin 1 paketten yapıp hepsini bir oturuşta yiyeceğim diye şu anda kendime söz verdim :)))
Kucak dolusu sevgiler...

Adsız dedi ki...

Miss gibi olmuş ellerinize sğalık sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili emel hocam..Yine guzel bir tarif, mukemmel bir tat ve harika bir ogle yemegiydi..Ellerinize saglik..Bildigim firin makarna tarifini unuttum bile..Bundan sonra sizin tarifinizi uygulayacagim..sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Emel'cigim,

Ellerine saglik, harika olmus.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili hocam..gecenlerde tarifinizi uyguladim..sonuc mukemmeldi..icerisinde et olmayan yemegi yemekten saymayan babam bile cok begenmis olmakla birlikte "biraz renkli olsaydi daha iyi olurdu" dedi. Ben de bir sonraki yaptigim firin makarnaya (yarim paket makarna kullanmistim)1/4 yemek kasigi biber salcasi ekledim..bence bu da guzel oldu..tekrar tesekkur ederim..

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

serincigim aliskanliklarimizdan vazgecmemiz zor di mi? babana hak veriyorum, benim babamin da favori yemegi benim yaptiklarim arasinda, eline saglik bir sonrakine ben de deneyim salca olayini, sevgiler, emel:-)

Powered By Blogger
Google Gruplar
ikizanneleri
Bu grubu ziyaret et