7 Ekim 2008 Salı

Roka Salatası ve Levrek Izgara



Roka Salatası ve Levrek Izgara
veya
Levrek Izgara ve Roka Salatası
mı?
Karar vermek öyle zor ki. Her iki tat da birbirinden güzel ama her ikisi de birbiriyle çok güzel.
Balık sezonu açıldı heyyamolaa:))
Levrek Izgara
4 kişilik (2 yetişkin 2 çocuk)
1 soğan
2 yeşil biber
1 kırmızı biber
1 büyük 2 orta boy levrek, kelebek şeklinde açtırın. Büyüğü iki parçaya bölün. Balığın gögüs kısımlarını bıçakla 2-3 yerinden kesin. Tuz ve isterseniz az miktarda sıvı yağ sürün. Izgarayı evde yapacaksanız elektrikli ızgaranızı kullanabilirsiniz. Ben, eşimin "ev kokuyor dışarıda yiyelim" serzenişine son vermek için yol üstü durup Tefal'den ızgara alıverdim. Çok da memnun kaldım. Balkonumda masamın üzerinde ızgaramı yaptım. Tavsiye ediyorum. Izgaranın üzerine halka doğradığınız soğanları, biberleri atın. Közlenince balıkla birlikte servis yapın.
Roka Salata
Aslında o kadar basit ki bu salata. Ama bilmeyen vardır diyerek burada veriyorum. Bu tarifle yaptığınız salatanıza kimse hayır diyemeyecektir. Benim roka sevmez eşim bile yiyor bu şekilde.
4 kişiye bir bağ tavsiye edilir.

1 bag roka
2 diş sarımsak
yarım bag maydonoz
2 adet domates
1 tatlı kaşığı isot
1 çorba kaşığı nar ekşisi
1-2 çorba kaşığı zeytinyağı
Tuz
Rokaları iri iri doğrayın. Sarımsakları incecik kıyın. Domateslerin kabuğunu soyup iri iri doğrayın. MAydonozu kıyın. Servis kabına rokayı alın,üzerine maydonozu serpin, domatesi orataya yoğun olacak şekilde doğrayın. Sarımsakları domatesin üzerine ve servisin ortasına gelecek şekilde kıyıp koyun. En üste zeytinyağı ve nar ekşisini gezdirin. HAfif tuz serpin. Salatanızı bu haliyle sofraya koyun. Yerken tüm sosa bulandırarak alınacaktır.
Afiyet olsun:-)
Birlikte : Balık, Ekmek

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Google Gruplar
ikizanneleri
Bu grubu ziyaret et