17 Ocak 2008 Perşembe

irmik helvası

Sevgili Saliha'dan duyup ögrendiğim Geleneksel Tatlılar Etkinliği'ne o akşam yaptığım irmik tatlısı ile katıldım. Blog aleminde yeni olduğum ve biraz da hazırlıksız yakalandığım için bu güzel tatlıyla kabul görmek isterim:) Çabuk yapılması, "canım tatlı çekti" dediğimiz an ile damağımızda irmiğin pütürünü hissettiğimiz an arasında sadece 10-15 dakika olması, kavrulmuş irmik tadı cazip kılıyor ..tek kusuru, kolay yapılması bence:) Etkinliğe katılan tüm tatlı ustalarına ve Saliha'ya sevgilerimi gönderiyorum, emelinmutfagi.blogspot.com

irmik helvası

4 kişilik

malzeme
1 su bardağı irmik
1 su bardağı esmer şeker
1 su bardağı su
1 çorba kaşığı tereyağ
1 çorba kaşığı çam fıstığı
1-2 damla limon

yapılışı
Bir tavaya tereyağını, fıstığı ve irmiği koyun, irmik kahverengileşene kadar kavurun, sürekli karıştırmalısınız. Irmik kahverengi renk alınca 1 su bardağı şekeri ve suyu ekleyin. Karıştırmaya devam ederk irmik muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ocağı kapatmadan önce limon suyunu ekleyin. Eğer dilimleyerek servis yapmak isterseniz küçük bir borcamı ıslatın ve helvayı azar azar borcama dökün (borcamın çatlamasını önlemek için). Bu akşam Adana'da hava çok soğuk. Son yılların en soğuk kışını yaşıyoruz. İrmik helvamızın içimizi ısıtacağını düşündük. Eşimle ben çok severiz, ancak irem ve pelinden sadece pelin :-)
Afiyet olsun:-)
Tatlı'dan sonra : Sade Türk kahvesi:-)

4 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Emel'cigim merhaba,

Oncelikle ellerine saglik, gene ne guzel seyler hazirlamissin.

Ve onerdigin sey cok guzel, neden olmasin. Her turlu sey yapilabilir, cok guzel bir fikir.

Guzel bir hafta sonu diliyorum,guzel ailene ve sana, sevgiler.

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

o zaman etkinliğimiz hayırlı olsun aybikecigim

DENİZSEFASI dedi ki...

merhabalar,
etkinlik sayesinde bir hemşerimi daha buldum. :)) adanalıyım ben de ama sadece tatillerde gidebiliyorum çalıştığım için. adanalı olduğunuzu okuyunca yorum bırakmak istedim.
sevgiler...
helva çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

deniz sefası tesekkurler yorumun icin
bende cok sevindim hemserim, siteni daha once gormustum, cok begendim, annenin de elelrine saglik cok guzel seyler yapmis:=)

Powered By Blogger
Google Gruplar
ikizanneleri
Bu grubu ziyaret et